abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders ulus nedir dış tehdıt basketbol sahasi ansiklopedi tasavvuf felsefesi eğitim ve kültürel alanda inkılap saman seçkinler karbonhidrad atasözleri açıklamaları afiş nedir acenta eş acılar 12 mart darbesi ease şiddet el sıkmak söylevci işin özellikleri pahalılık çâk mağralar yaş seviyelerine göre rehberlik aslanlık yaverlik 1994 istikrar kararları hokka gibi en küçük yayılım algoritması ingilizce günlük konuşma dil makina staj dosyası biyolojik ve kimyasal silahlar atatürkün sanatla ilgili özdeyişleri fıfo hukuksuzluk sefaret eski roma alfabesi banka yazılı sınav soruları arch çöküntü meyve nedir adı (veya ismi) gibi bilmek otoburlar atatürk ve teknoloji populations goblen reval anlaşması pazarlama ahlakı sözde harita ne işe yarar 1041 morto fen bilgisi ve teknoloji öğretimi ekle menüsü michael faraday emniyet ahmet insel gerber olabilir devre şeması boşanma üvey anne sekiz tek son tercih cephe kaplamaları parsellemek kilometre oğul balı baba olmak vurmak sipariş atatürkün çoçuklara verdigi önem dünyanın oluşumu korozyon maddeler ses iskandil nedir ankara haritası ıdentity recognition medenı usul hukuku ev otomasyonu tel çekme kusurları harbe doyurma seviye ölçümü enerji makina yargıcılar kurulu dinci erki dil ve din balon deneyi keyfî 1982 anayasasının maddeleri atasözleri ve hikayeleri anlayış aşırı uç kanal üyelerinin belirlenmesi erkân kuzu gibi pay vermek küçük köprü nasrettin hocanın hayatı kalorifer tesisatı proje farad


CUMHURİYET DÖNEMİ TİYATROSU VE GELİŞİMİ


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 2 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 106243 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

TÜRK EDEBİYATINA TİYATRONUN GİRİŞİ, GELİŞİMİ VE İLK ESERLER TÜRKİYE’ DE TİYATRO :Batılı anlamda tiyatro Türk edebiyatına Tanzimat döneminde girmiştir.Bu dönemden önceyse,Türklerin Anadolu’da geliştirdikleri,dramatik olan veya olmayan seyirlik oyunları vardı.Buna göre Türkiye’de genel anlamda tiyatronun gelişimi siyasal tarihin dönüm noktalarına ve bu dönemlerin toplum ve kültür alanlarındaki etkilerine göre dört dönemde incelenir; a)Geleneksel Türk Tiyatrosu (1839 öncesi) b)Tanzimat ve İstibdat Dönemi Türk Tiyatrosu (1839-1908) c)Meşrutiyet Dönemi Türk Tiyatrosu (1908-1923) d)Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu (1923 ten günümüze) GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU (1839 öncesi): Batılılaşma öncesi Türk Kültürünün tiyatrosudur.İslami yaşam ilkelerinin,esnaf loncalarının ve sarayın yönlendirmesiyle biçimlenen geleneksel kültürün köylü ve halk tiyatrosu türlerini kapsar.Köylerde oynanan seyirlik oyunlar dışında kalan halk tiyatrosu genellikle kentlerde,en çokta İstanbul’da gelişmiştir. Geleneksel Türk Tiyatrosu kapsamı içinde Meddah,kukla,Karagöz,orta oyunu gibi dramatik içerik taşıyan türlerin yanısıra ustalık ve hüner gösterileride yer alır.Örneğin: cambaz,sihirbaz,denge sanatçıları gibi. Dramatik içerikli türlerden ahlak dersi vermesi de istenir.Toplumsal sorunlara dolaylı yollardan,genellemelerle,soyutlamalarla yaklaşılır.Kişiler klişeleşmiş tavır özellikleriyle gösterilir.Oyunlar yazılı metinlere dayanmaksızın,belli bir kanavayı izleyen ustalaşmış oyuncuların doğaçlama becerileriyle gelişmiştir. Geleneksel Türk tiyatrosunun dramatik içerikli türlerinde taklit başlıca çatışma ve kişileştirme yöntemi olarak kullanılır.Oyuncunun başarısı,taklit yapmadaki ustalığıyla ölçülür. Geleneksel Türk tiyatrosu gösterilerinde çeşitli yabancılaştırma teknikleriyle açık biçim veya gösterimci tiyatro adı verilen ve seyredenlerin izlediklerine tümüyle kapılmalarını önleyen bir oyun düzeni uygulanmıştır. Köy seyirlik oyunları: Yazılı metin yoktur.Oyunun çatısı,oyuncuların yeteneği ve seyircilerin gösteri sırasındaki tepkileriyle biçimlenir.Anadolu’da düğünlerde,bayramlarda veya yılın belirli günlerinde köylülerin kendi aralarında,oyun yapma,oyun çıkarma adı altında gerçekleştirdikleri tiyatro gösterisidir. Gezici olmayan,oynandığı yörenin geleneksel kültürüne,imkanlarına,dil ve mizah anlayışına sıkı sıkıya bağlıdır. Meddah: Anlattığı hikayenin içindeki söyleşmeleri taklit ve ses değişikliği yoluyla kişileştirerek meddahlığı dramatik bir gösteri haline sokar.Arapça medh (övme) kökünden türetilen meddah,başlangıçta peygamberin sözlerini yayan ve İslamiyeti öven kişi olarak tanınırdı.Orta Asya’dan Anadolu’ya göç eden Türk boylarının şamandan ozanlara ve aşıklara kadar uzanan kendilerine özgü hikayeciliği ve hikaye anlatma geleneği,zamanla Arap meddahlığının özellikleriyle birleşerek,geleneksel Türk tiyatrosunda Meddah geleneğini ortaya çıkarmıştır. Meddahlar oldukça zengin bir h... - Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.