abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders radyonun icadı dilme koyulma cumhuriyete nasıl kavuştuk thalia 19. yüzyılda yapılan demokratikleşme çabaları kalın cidarlı silindir ihtişam pentium 1 el kızı orhan kemal ıı. murat ilk çağda alışveriş geçmiş sınav soruları belekler trafik yazılı soruları telâşe üslü ve köklü sayılar kalp resmi kayak evi sadakatsiz garaj gemi seyri iyonlaşma enerjisi welding türkiyede balıkçılık sergüzeşt özeti 20. yüzyılda fizik hikayeler bakkal turbo pascal yorum nedir implant malzeme sperma ana hücresi anlaştırma vareste fosforikasit tersine dünya dil ile ilgili atasözü sarı lira atatürkçülük ilgili resimler bir destandır çanakkale biyoloji yıllık plan 6. sınıf performans ödevleri dik üçgen besinlerin değişmesi yapayalnız fırlayış korkutucu iş tanımı eğlence programı 17. osmanlı iran ilişkisi tasavvuf han ve kervansaraylar cam sanayi onamak nan yağmur yemek sivil idare iş merkezi poliasit dogal sayılar konu anlatımı cebirsel ifade ile denklem multimedya eğitim business plan briket hareket ekonomisi mevhibe örneklem hayvanlar nasıl çoğalırlar dilek kutusu dünya ortak miras hesap planı bursa yurt elektronik devre ar-ge yardımları mustarip tekstil terimleri ateşperest markalaşma binyıl haberleşme sistemleri eXcel formulleri gurbet şiirleri acı bal edirne tanıtımı ıslatıcı topraklanma elektrik sektörü siyaset nedir büro staj bilgileri atatürkün ailesi resimleri doğal hayatı koruma derneği sonuçlar müselsel senevî anayasamızın 5. maddesi çemberin analitiği edebiyat ve güzel sanatlar antetli


PAUL CEZANNE


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 10 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 134852 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

PAUL CEZANNE
Fransız ressam. (1839-1906)

l861 yılında resim sanatını öğrenmek için Paris’e, çocukluk arkadaşı Emile Zola’nın yanına gitti. İsviçre Akademisi’nde ve Louvre’da çalıştı. Renoir, Pissarro, Sisley, Guillaumin gibi sanatçılarla tanıştı. Delacroix, Courbet, Manet’ye karsı hayranlık duydu. Güzel Sanatlar Akademisi’nin giriş sınavlarında başarılı ~öI~hi~Siınca Aridö~ridü. ~ütün zamanını resme ayırdı ve Salon’a gönderdiği büt.ün tablöların geri çevrilmesine karsın resim çalışmalarını sürdürdÇı, Eski Italyan ustalarrnırr yapıtlarını kopya ederek, portreler, natürrnortlar ve bazen de manzara~ i~simIeri yaptı. BiLdönernde yaptığı çalışmalar arasında Ressamın eab~Z~nd S~İd~(1 865, ~a6” P~u1o Müzesi), Louis-Auguste Çezaıine’in l’E~n~rh~ıt’i Ol~urken Portr~i~.( i~~) Pamuk Takkeli Adam (1865-67), Ressam Achiİİe ~p.~raire’in Şo tresi (1866), Zola’yi Okuyan Paul Alexis (1869), i-iasırŞapkalı Boyer’in Portraşi (1869-70) ve Magdalen ya da Elem (1866-68> adlI resimleri, Siyah Mermer Saat (1869-70, özel kol., Amerika) ve Teneke Çaydanlıklı Natürmort (1869-70) adli natürmortları ye Estaque’da Eriyen Karlar (1870) ve Şarap Pazarı (1872) adli manzaraları s~yılabiIir,, Bu çserlerde kalın,.. renk katları ve siyah gölgeler dikkati çekeç. Siyah, kahverengi, gri ve Prusya mavisinin ağır bastığı koyu ve kasvetli renklere ek olarak alışılmadık bir’beyaz renk kullandığı görülür.

Cezanne’in Empresyonistlerle ve özellikle İsviçre Akademisi’nde tanıştığı Pissarro ile olan dostluğu onun donuk renkleri b~rakarak Empresyonistlerin parlak, açık tonlu renklerini kullanmasını sağlamıştır. Kalın renk katmanları tekniğinden vazgeçip hafif fırça vuruşlarıyla noktalama yöntemine yönelmiş, pıhtılaşmış gibi görünen yüzeyler kullanmıştır. 1872-82 yılları arasındaki bu dönem Cezanne’in Eiiipresyonist dönemidir. Modern Bir Qlympia (1873),, Asılmış Adamın Evi (1873, Louvre Müzesi, Paris), Yıldız çiçekleri (1875), Kırmızı Koltuklu Madame Cezanne (1877, özel kol., Amerika), Victor Chocquet’nin Portresi (1876-77), L’Estaque (1878-79, Louvre), Pontoise’da Cote du Jalais (1879-82), Kavaklar (1879-82) ve Maincy Köprüsü (1879, Louvre) gibi birçok ünlü eseri bu döneme aittir.

Cezanne’in izlenimciliğin kuralları ndan ayrılan sanatı hızla, daha yalı ncı ama daha çok islenmiş ve yapıya daha çok önem veren bir tutuma doğru gelişti. Tarzını düş gücünden ve gözlemlerinden kaynaklanan öğe!erte zçnginleştirdi. Desen güçlülüğü ile renklerin anlatım duyarlılığını birleştirdL. Klasik perspektif kurallarına pek uymayan Cezanne’in tutumu sonradan büyük ölçüde etkilediği Kübistlere öncü oldu.

Bu arada 1886 yılında Emile Zola ile araları acildi. Hortense Fiquet ile evlendi. Karisinin RQrtreteri, Mavi Vazo ve Sepetli Natürmort (Louvre), Kırmızı Yelekli...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.