abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26
  • 0531 409 17 67


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders helâ lord kinross yeridir hitit kralı resmi kurumlar tahammür hüzünlenmek huruç diyarbakır olayları osmanlıda devlet yönetimi fetişist antropometri alkaliler hep o şarkı eşref saat verginin konusu job çevre ve insan beylikçi etiketlenme bütçe dışı avans ve krediler akma basıncı Avrupalılaşmak ışık nedir asp nedir atatürkün sanatla ilgili özdeyişleri müfsit dolaylı ve dolaysız vergiler akcıger vucut takı yerı ı love you ışık teorisi ertaş gam atatürkün bilim ve bilim adamı zeytinlik 6 sınıf türkçe ders yıllık planı sscb gerçekleşme kambu cayi nedir sağlık kuruluşlarında muhasebe avşar türkleri dili uzun inkılâpçı olcme ve degerlendırme 0264 jeotropizma dönmeli heraldik nedir roman inceleme yöneltmek mikrobilgisayarlar oyunbaz organların görevleri jeokimya esp sistemi kabz atkins kimyasal silah idrar kesesi kuvas tavuk embriyosu uyarıcı obeb okek profesyonelleşme asude gülle atma maddenin plazma hali ...ikinci plâna düşmek ankarada ki düz liseler vasıflı aradan çekilmek söz rüşveti bilgisayar hangi amaçla kullanılır dilme özbekistan türkçesi takriben ahmet bekir palazoğlu kara pazar şahmaran lise açıköğretim emülgatörlerin siniflandirilmasi çiğli kız meslek lisesi bilmukabele sinirsiz ilköğretim görsel sanatlar programı ikinci dereceden denklemler ve eşitsizlikler gömük ayağını sürümek ses kuşağı tiran kriminoloji türkçe yıl sonu zümre türk demokrasi tarihi pamukkale traverten sıvıların kaynaması ağır satmak aç gözlülük aksesuar opera Babaî


TARLADA ÇALIŞANLAR-NEŞET GÜNAL


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 2 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 137060 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

İncelenen Sanat Eseri
Betimleme :
Sanatçının Adı : Neşet Günal
Sanat Eserinin Adı : Tarlada Çalışanlar
Eserin Boyutları : 142 x 201 cm.
Kullanılan Teknik : Tual üzerine yağlı boya
Eserde tarlada çalışan Anadolu insanı anlatılmaktadır.
Çözümleme :
Eserde ağırlıklı olarak kahverengi ve tonları kullanılmıştır.koyu, açık ve orta değerler vardır. Ön planda iki, geri planda iki figür vardır. Önce sağdaki hemen ardından da soldaki figür dikkatimizi çekiyor. Sonra gözümüz diğer iki figüre yöneliyor, ardından arkadaki çıplak ağaçlara ve durgun manzaraya. Geriye doğru uzanan geniş bir mekan kullanılmıştır.
Yorumlama :
Resmin en önemli öğesi insandır. Bu insan toprak ile bir bütün halindedir. Konuya önem verilmiştir. Anadolu insanının yaşamından çok önemli bir bölümüdür bu. Figürlerdeki en belirgin özellikler el – ayaklar, giysiler ve ifadelerdir. Giysiler bedeni bütünleşircesine sarmaktadır. El ve ayakların büyük yapılması çalışma ve emeği ve zahmeti simgelemektedir. Giysilerdeki toz ve toprak hissedilmektedir. Arka plan resme bir soğukluk, durgunluk, yalnızlık katmaktadır.
Yargılama :
Bu çalışma önemlidir çünkü ;
Eser, gerçekçi bir olayı ifade etmektedir. Eser, biçimcidir; figürlerde dış konturlar kullanılmıştır. Biçime önem verilmiştir. Vücutlarda yer yer yığılmalar ve de formasyonlar vardır.
Eser, anlatımcıdır: Anadolu insanın duygularını taşıyor, yaşantılarını taşıyor.
“ Neşet Günal ‘da Leger etkileri görülür. Onun resimlerinde Anadolu insanı ve yaşam ilişkileri koyu mat renklerle,yarı değiştirilmiş biçim öğeleriyle anlatılır. Bu yanıyla N. Günal toplumcu- gerçekçi öncü sanatçılardandır.
Seyfi BAŞKAN
“1960’larda anlatıma ağırlık veren Günal; konu, renk, biçim- öz ilişkinin ön plana çıktığı ve koyu- açık dengesiyle biçim bozmaları ustaca kullanılmıştır. “Toprak Adamlar “ adını verdiği bu kompozisyonları özgün üslubunun en belirgin örnekleridir.”
N. ARSLAN
Neşet GÜNAL ( 1923 – 2002 )
Nevşehir’ de doğdu . 1946’da Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi. Nurullah Berk ve Sabri Berkel’in öğrencisi oldu daha sonra Leopold Levy’nin atölyesine geçti. 1948’de duvar resmi ve freks öğrenimi için Paris’e gitti. A. Lhote ve F.Leger’nin özel atölyelerinde çalıştı. 1945’te Akademi’ye asistan oldu. Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden emekli oldu. 2002 yılında hayata veda etti. Resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
Günal, figürleri işleyiş yönünden Leger’den etkilenmiştir. Bu etki dış çizgi, modelaj ve el – ayak işleyişinde belirgindir. Bir süre Leger’nin biçimsel anlatım yöntemlerini geleneksel Doğu sanatının üslupcu ve akılcı yanını özümsemiştir. Resimlerinin temel öğesi insandır.
Günal, Anadolu Toprağı üzerinde tek, ikili, üçlü kalabalık figürlerden oluşan kompozisyonlarında resim ve doğa gerçeğini birbirinden ayırırken bunu toplumsal eleştiri tabanına oturtmaktadır. Yapıtlarında Anadolu in...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.