abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders feodallik bütçenin kelime anlamı iletken ve yalıtkan maddeler kimyasal reaksiyonlar ve enerji kılış eylemleri kalkınma projeleri 2. selim oksitleme ısı iletimi orman gurbet hikayeleri asor birleşmiş milletler günü beyın cerrahı temel refleksler ağa üreme büyüme ve gelişme şekvacı potalı ham maddesi toprak fabrika avrupa birliği ve ziraat günlük nedir paslanmaz çelikler raca sağlanmak sponsorluk arastirmalari bakışımlı future tense dengesiz bilgisayar donanım staj döl vermek dekorasyon resimler iyi kötü zerk etmek içten profesörlük güneydoğu anadolu bölgesi grafik tasarım feryat 4. murat ın bağdat seferi kimyasal yasalar ticari işletme türleri giyme bilisim aglari ve veri iletisim akdeniz bölgesinin tarihi yerleri 1.1. internetin tanımı kitap inceleme reklam ve göstergebilim şakırdatma nasıl doğdum ilkyardım kuruluşları horlama şeker portakalı özet refah teorisi istatistik ve grafik katakomp cennet cehennem harezminin hayatı kör alfabeleri ay tutul taşlama nedir excel soruları gofret yapımı atatürkün yurt severliği 1 tbmm nin özellikleri harmonik doğalcılık seryum kimya olmak hizmet kalitesinde müşteri memnuniyeti istiklal mar büküntü avrat kümeler ile ilgili testler ıstakoz ağı icazet 13. yüzyılda anadolu dinimizin sakınmamızı istediği kötü davranışlar attırma çırılçıplak meşruiyet aile mahkemesi mz güvenirlilik ıstar sinirlilik buzullaşma seyit boru üretimi 10 organelin görevi sabit dizi şeref sözü spor kitapları özetleri hazır sunu ağım doğal zenginlik kaynaklarımız doc hollanda dili


“KAFA TAMİRCİSİ” ADLI OYUNUN GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU AÇISINDAN İNCELENMESİ


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 3 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 144629 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

“KAFA TAMİRCİSİ” ADLI OYUNUN GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU AÇISINDAN İNCELENMESİ



İsmail Hakkı Baltacıoğlu, batı taklitçiliği yerine geleneklerden yola çıkılması gerektiğini ve Türk Geleneksel yapısının buna yeterli olduğunu söylemiştir.

Yazar, “sahne, aktörlerin rahatça girebilmesi için icat ve kabul edilmiş olan bir kerevetten başka bir şey değildir” deyip “köy temsilleri ve ortaoyununun seyirciler için sahne boş bir meydandan ibarettir”, düşüncesinden yola çıkarak sahnenin yardımcı ve teknik bir eleman olduğunu söylemiştir.

Geleneksel Türk Tiyatrosunda kullanılan yanlış anlama motifini oyunda Halıcı Ahmet ile Kafa Tamircisi arasında geçen muhabbette “Eflatun’u” Ahmet’in renk olarak algılamasıdır.

İsmail Hakkı Baltacıoğlu “Kafa Tamircisi” adlı oyununda dekor, kostüm, sahne, gevşek doku- parçalı yapı gibi Geleneksel Türk Tiyatrosu öğelerinden faydalanmıştır.

Yazar, Ortaoyunu’nda olduğu gibi dekor ve kostüm sınırlamasına gitmemiş, oyunda ulusal mekan olan “kahve” ve “sokak”ı kullanmıştır. (Kahve bir vesile ile çeşitli tiplerin uğradığı yer) Ortaoyunu’nda paravan ve seyirciyle çevrelenmiş palanganın dışında yardımcı malzeme yoktur. Yani oyuncu en az malzemeyle en çok şeyi gösterir. Kafa Tamircisi oyununda da dekor için herhangi bir yerde kurulabilecek basit malzemeler yeterlidir. Kahve önünü andıran sokak, bir kafa tamircisi tabelası dekor için kafidir.

Yazar, oyunu “aydınlar için değil bütün halk için” yazdığını savunurken, Karagöz ve Ortaoyunun sadeliğinden yararlanmıştır.

Oyunun eksen kişisi Halıcı Ahmet, saf, ideal ve halkçı özellikleriyle Karagözü çağrıştırmaktadır. Halıcı Ahmet yalan söylemiyor ve meşru bir kazançla geçinmek istiyor. Kafa Tamircisi ise dönemin aydın tipiyle Hacivat’ı imlemektedir.

Meddah, Karagöz ve Ortaoyununda gevşek bir doku ve parçalı bir yapı vardır. Her üç tür de bölümler kendi içinde yer değiştirebildiği, uzatılıp kısaltılabildiği gibi ana bölümü oluşturan fasıllarında gevşek bir dokusu vardır. Baltacıoğlu’nda “ Kafa Tamircisi” oyunuda gevşek doku – parçalı yapıdadır. Çünkü, bölümler uzatılıp kısaltılabilir. Kişiler bir vesileyle ardı ardına oyun yerine geliyor. Kişilerde ekleme ve çıkartmalar da mümkün olabilir. Fakat bölümlerin yeri değiştirilemez. Oyun belli bir bütünlük içinde gidiyor, bu yüzden yapısı bozulabilir. Oyunun olay örgüsünde neden – sonuç bağlantısı olduğu için özdeşleşme yaşamak olasıdır. Bununla da Geleneksel Türk Tiyatrosunun amaçladığı soyutlamayı engellemektedir.



ÖZ TİYATRO KURAMI



İsmail Hakkı Baltacıoğlu, öz tiyatro kuramı ile sahne, perde, dekor, makyaj, kostüm, metin ve suflör gibi tiyatro elemanlarının asıl amacı aktöre yardımcı olmaktır ve böylece tiyatronun özünün aktör olduğunu söylemekted...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.