abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders sivil osmanlı da devlet borçlanması besinleri mikroskobik canlı tentürdiyot tereke soma ilçesi federal mogul evgin yatırım teorisi yapmacıklı hoş tutmak yalancı şahit watt kilowatt elektrik ve kuvvet tesisleri hidrolik kaynaklar günlük türünün tarihsel gelişimi avuntu oranlamak uşak 10 sınıf moduller 1.balkan savaşının sonuçları kayısı kurt levin sevinç akıl yormak yenilik inşaat staj raporu açık devre kapalı devre sigorta alıcı teknolojinin tüketici üzerindeki etkileri gıpta eti ahmet insel dil ve oluşumu muvakkaten 2 nci sınıf 16 bağımsız türk devleti hac sınavı soruları optik ile ilgili deney 549 teressüp et sektörü dimetil ekstrasyon korkusuzluk suların dağıtımı kavurmak akçe besin kaynakları kurtuluş savaşında türk kadını uzunluk ölçü birimleri teknoloji olmasaydı ne olurdu endüstri devrimi retorik gizil güç müsademe frekans ve desibel haritacılık eylül romanı özeti sosyal bilimler atatürk sakinleşmek zebanî inegöl köfte imha ateşi harekete geçirmek tekrir yarış zararına sadeleştirme hplc ressamlar ve resim sergileri düşsel anlatım imar pazarlama stajı kat kat üç fazlı asenkron motorlar ağaçların insana yararları doğal kaynaklar pintilik fabrika organizasyonu staj raporu küpün alanı 10 1.3.2.2 faraday aritmetik ve geometrik seriler konuşmacı turunç bahtsız yaprak dökümünün konusu kaynaşma finansal kaldıraç 29 ekim i anlatan yazı morarmak kar kuyusu atatürk ilkeleri hanımeli toprağın oluşumu transistör fatih sultan mehmetin istanbulun fethi savrulma oks sonucları


TÜRK TEZHİP SANATI


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 2 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 145707 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

Türk Tezhip Sanatı
Eski geleneksel kitapçılık sanatlarımızdan birisi olan tezhip Sanatı uzun ve köklü bir geçmişe sahiptir. Tezhip sözcüğü; Arapça zehep (altın) sözcüğünden gelmektedir. Altınlamak anlamı taşır. EL yazması eserleri, murakka denilen hüsn-i hat yani güzel yazı levha ve albümleri ile padişah tuğralarına altın yaldız ve boya ile yapılan bezeme Sanatına verilen addır. Altınla bezenmiş eserlere tezhib, ezilmiş toz altınla birlikte sulu guvaj boya ile tezyinat yapan Sanatçılara da müzehhib denir. Arapça altınlama anlamına gelen tezhip sözcüğü yalnız altın yaldızla yapılan işleri kapsamaz, boya ile yapılan ince kitap tezyinatını içine alır. Sadece altınla yapılan tezhip işlerine "Halkari denir Tahrirli ve tahrirsiz olmak üzere iki türlüdür. Yazma kitapların sayfa kenarlarına altınla yapılan çiçek şekillerinin etrafına tahrir çekilmiş olanlarına "Tahrirli halkar denir. Ayrıca boyalı halkar olarak bilinen başka bir türüde sarı ve yeşil altınla ve açık renk boyalarla hafifçe renklendirilmiş olarak yapılır.
El yazma kitaplardan padişaha ve önemli devlet büyükleri ile tanınmış kişilere sunulan, özel kütüphaneler için yazılanlar, külliyatlar, divanlar ve değer verilen kitapların pek çoğu tezhiplenmiştir. Özellikle Kuranlarda çok zengin tezhip süsleme görülmektedir. Kuranlarda zahriye kısmı, ilk iki sayfa , bazen ilk dört sayfa tamamen tezhiple bezenmiş olur, hatime denilen dua ve hattatın imzasının bulunduğu son sayfalada tezhiblidir. Kitabın metin kısmının başladığı yere yapılan serlevha, başlık ve mihrabiye denilen kısımlarda, Kuranı Kerimlerdeki sure ve bölüm başlarında, Fatiha ve Bakara surelerinin baş tarafları da zengin tezhip bezemeleridir. Baştan sona nefis tezhipli eserlerde satır araları, sayfa kenarları, köşeler ile manzum eserlerde iki mısra arasındaki boşluklara da tezhip yapılır. Yazma kitapların sayfa başlıklarının çoğu kubbeli taç şeklinde olup, bunların üst kısımları da “Tığ” denilen sivri uçlarla bitmektedir. Bunların yanında ayetleri ve cümleleri ayırmak için yapılan küçük tezhip şekillere “Nokta” denir. Bunlar küçük yıldız veya çiçek şeklinde olabildiği gibi, şekillerine göre değişik isimlerde alırlar.
Muntazam geometrik şekilde olanlarına Mücevher Nokta, altı köşelilerine Şeşhane Nokta beş yapraklılarına “Pençberk Nokta”, üç yapraklı olanlarına da Seberk Nokta denir Kur’an-ı Kerimde sayfa kenarlarında o sayfadaki yazının neye ait olduğunu göstermek için yazılan yazıların etrafını çevreleyen yuvarlak ve içi boş süslemelere de “Gül” denir. Bulundukları yerlere göre değişik isimleri vardır Vakfe gülü, secde gülü, hizip gülü her beş sayfada bir, cüz gülü her yirmi sayfada bir ve sure gülü de her surenin başına konur. Bu gül motiflerinin daha büyük ve süslü olanlarına da Şemse denir. Genellikle şemse cilt kapaklarının ortasına yapılan bir bezeme çeşididir Şems (güneş) motif...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.