abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26
  • 0531 409 17 67


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders ısmarlamak sıvılarda hacim ölçüleri canlıların yok olma nedenleri halay akustik önleme çırçır hidroğrafya memelilerde eklem yapısı minyatür karayolu altyapı pırıltı buhar kazanı çalışma prensipleri profesyonel çalışan tasarim ve imalat bölge nedir öss sınavı akdeniz tarım topraklarının genel özellikleri ihtimal ilkçağ tarımsal yerleşim ödetme harman sonu eczacı amblem asit-baz titrasyon saldırı baba yurdu bezdirici saplama kaynağı 11. sınıf kimya yıllık plan hidrür dış hatlar proje örnekleri beton yolları 7. sınıf fen bilgisi 2. ünite en kısa yol kamus-i türki hareketli makaralar hak nedir iğne yurdu lise 1 mantık şahmerdan al sana bir daha reading ev projesi çizimi euthanasia arka vermek içirilme izmir tarihi eserleri fen ve teknoloji dersi sarı bez cevre temizliği nükleer enerji santralleri direncin kullanım alanları plastik enjeksiyon cumhuriyet dönemi gazeteler suyun döngüsü istemsiz atatürkün vatan ve millet sevgisi muhammen voyvo çokgen soruları siemens plc who hükümdar kangren iki bilinmeyenli eşitsizlikler tablolar nükleer yakıtlar samsun ispritizma anadilimiz delecek hz.muhammed peygamberlik yönü şükür iş takvimi matematik kitabı anayasanın tanımı pantufla muhasebenin kuruluşu animasyon türleri work study 1 bar kaç kilogram avrupa müziğinin tarihsel gelişimi diş ticaret menkul kıymet tanımı karık sıkı çatı romanı özeti kamu hakları hemşire meslek hakları halk şiirlerinin özellikleri bıtkılerde ram bellek karışım problemleri bulaşık deterjanı şişmanca doğurma türkiyede para talebi elektra samur kürk


ÇAĞDAŞ DÖNEM


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 7 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 148148 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

ÇAĞDAŞ DÖNEM
Çağdaş dönem müzik tarihinin son yüzyıllık dönemini kapsar. Teknoloji-medya-yaşam biçimindeki değişmeler sanata da sıçramıştır. Çağlar boyunca gelişmiş ve evrimini tamamlamış müziğin yerini yeni müzik almıştır. 20yy bağımsız devletler artmıştır. Bilimde olağan üstü gelişmeler gerçekleşmiş, ekonomik problemler ortaya çıkmış ve büyümüştür. Nüfusun artmasıyla ırk ayrımından çıkan olaylar artmıştır. Teknolojik gelişim ise başlı başınadır. Radyo-televizyon-lazer-bilgisayarlar daha birçok yenilikler oluşmuştur.
Daha önceki dönemlerdeki gibi bu zamanın ruhu da güzel sanatlara yön vermiştir. Yeni görsel medya sinema ve fotoğraftır.
Bu dönemde birçok akım ortaya çıkmıştır. İzlenimcilik-anlatımcılık-yeni klasikçilik-gelecekçilik-doğacılık-ilkecilik-varoluşçuluk-folklorizm ve caz gibi.
Bu dönemde müzik büyük bir tüketici kitlesince desteklenen bir iş kolu haline geldi. Kitapların basımı müzik bilgisinin yayılmasına yardımcı oldu. Daha önce müzik eğitimi yalnızca profesyonel yorumculara ve kompozitörlere konservatuarlarda özel ders verilmesiyle sınırlıydı. Bugün ise müzik eğitimi eğitimin tüm aşamalarında vardır.
Daha önceki çağlar kendi özelliklerini belirleyen akımlarla açıklanırdı. 20. yy’da ise “Çoğulculuk” başlıca özelliktir.

ÇAĞDAŞ DÖNEM (YENİ MÜZİK)
19. yy sonlarına doğru edebiyat ve resim alanlarında yeni düşünceler ve cüretli atılımlar oluşmasıyla müzikte de modern bir çağın başlamasına neden oldu.
Wagner’in ölümüyle birlikte onun müziğine karşı bir tepki belirdi. Antı-Wagnerizm bazı yeni akımlarla birlikte ortaya çıktı. Müzikte ezgi, armoni, ritm gibi temel öğeler karıştı.
Debussy7 Wagner bağımlılığından kurtulabilen tek bestecidir. Nedeni ise tonalci kuramlara tamamen sırt çevirmemesi, tonaliteden belli bir ölçüde yararlanmaya devam etmesidir. Bunun için 1918’den sonraki tüm yeni akımların kaynağı Debussy olmuştur.
Aslında çağdaş dönem denen yeni müzik tonal müzik ile tüm bağları koparmak ve müzik tarihinde ton-dışı dönemi başlatm...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.