abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26




CARL ORFF


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 9 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 148227 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

CARL ORFF
Alman besteci Carl Orff başlangıçta hareket ve müziği bütünleştiren bir müzik eğitimi metodu geliştirdi. Orff metodu, kendisinin bu metodu bir dizi radyo programında kullandığı 1948 yılında şöhrete ulaştı. Metot giderek yaygınlaştı ve iki olayla öğretmenler tarafından kabul edildi:
1. Beş ciltlik Orff-Schulwerk’in yayımlanması,
2. Stüdyo 49 çalgı fabrikasında, ksilofon ve glockenspiellerin üretimi.
Sınıftaki vurmalı çalgılara kısaca “Orff Çalgıları” denir.
Orff’un fikirlerinin pek çoğu şimdi daha geniş bir müzik eğitimi programının bir parçası olarak kullanılıyor. Bunlar, temellerinin Carl Orff’un çalışmalarında olduğunun farkına varılmadan kullanılabilir. Bu kaynak kitaptaki etkinliklerin bazıları, Orff’un çalışmalarından kuvvetle etkilenmiştir.
ORFF METODU
RİTM
Başlangıç noktası çocuk adları ve günlük eşya adlarını (çiçekler, kasabalar, akarsular) kullanan ritmik konuşma kalıplarıdır. Bunlar ritmik olarak söylenir. Ritmik nota yazma, söyleme/duymadan sonra öğretilir.
Çiçek adları kullanan örnekler:

İLERLEME
1. Düzenli bir vuruşla söylenir (ayak vurma, davul).
2. Sıra ile söylenir (2 grup).
3. Sözcükler sessizce söylenir ve ritim el çırparak tutulur (veya parmak şaklatmak, dize vurmak).
4. Ritmik taklit.
5. “Soru ve cevap” yoluyla ritmik motif oluşturma.
6. Ritmik Rondo (Biçim: A B A C A D A vb.).

B, C, D vb: bölümler solo söyleyenler tarafından doğaçlama olarak söylenir.
7. Ritmik kanon.

EZGİ
Ritim alıştırmalarında kullanılan konuşma kalıpları sabit seslere aktarılır. Orff, hem insan sesi hem de aletli çalışmalar için, sadece iki notayla başlar (sol-mi). Bu iki nota, başlangıç noktası olarak kullanılır. Çünkü bunlar çocukların şarkılı oyunlarındaki doğal ses aralığını yansıtır. Ritimde olduğu gibi ilk deneyimler işitseldir. Nota yazma daha sonraki bir aşamada gelir.
İLERLEME
1. Pentatonik dizinin diğer notaları verilir.
2. Daha sonraki çalışmalar majör ve minör dizilerledir.
3. Bir etkinlik normal koşullarda şunları içerir:
a. Bir pedal sesi eşlik olarak kullanma
b. Bas bir pedal sesi taklit etme ve motif geliştirme
c. Bir pedal ses bas üzerine soru ve cevap
d. Bir pedal ses bas üzerine melodik rondo
4. Aşağıdakileri kullanan bir Orff parçası:
Pentatonik ezgi
Kanon olarak söylenmiş
Ostinato glockenspieller tarafından çalınmış
Ritmik ostinato


SONUÇLAR
Aşağıdaki noktalar göz önüne alınmalıdır:
1. Orff metodunun bazı yönleri, küçük çocuklarla yapılan müzik eğitiminin bir parçası olacaktır. Bunun Orff olup olmadığının farkına varmayabiliriz.
2. Sadece “Orff Aletleri” kullanmak tınıyı sınırlandırma eğilimindedir. Teyp, orkestra aletleri ve elektronik klavyeleri niçin kullanmayalım?
3. Orff örneklerindeki ölçüler 4/4, ¾ veya 6/8 olma eğilimindedir. Diğer ölçüleri veya daha karmaşık ölçüleri kullanmak mümkün olur muydu? ...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.