abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders sağlı sollu imalat yöntem konya arkeoloji sırlama ilk insanlar atom ile ilgili araştırmalar dil ve edebiyat ilişkisi cömertlik ve yardım sancak omurgalı hayvanlar apollon midas çift sayı benimsenmek selçuklu devleti kürese ısınmanın ekonomi üzerindeki etkileri kazaskerlik örnek sorular atatürk spor sözleri kadıncağız hazır cv semih servi boylu saat cebi süregelmek bağırtma nihayetinde mikroyapılar adını bozmak atatürk önderliği ileri satış teknikleri topoloji kapaksız solmaz müşavere sübvansiyon ırmaklarımız honda yönetim familya makam otomobili açkılama sermaye arttirimi yorum ilk çağ problem yasak aşk paskal yasası ortam özentinin sonu sera fizibilitesi 10 kasım atatürk ün ölümü lise sanat tarihi belediye sular ara maddeler az çok hoşgörülü birey denizlide tarih muhammedülemin devere desen nedir karınca ısırması ihtimal hesabı davetiye tarih zümre hektometre tuğla nedir aptalca ataşelik danışman karalar nedir semiyoloji hava jetli iplikçilik görgüsüzlük merkez açı tartısma yöntemi bebeklik psikolojisi tipografi ile ilgili yazılar kaşan tom sawyer ana düşünce ardı sıra gam yapmak sarık obelisk simetri nedir relikt ve endemik bitkiler gak dilimiz de güzel sözler tarım çeşitleri kaniş asal sayıların özellikleri diş ticaret yaşlı adam ve deniz cezanne yeni urun uretme atatürkün getirdiği hak ve hürriyet öğretmenlik cctv sistemleri mustafa kutlu uzun hikaye gandi


KARLHEINZ STOCKHAUSEN


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 2 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 161156 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

KARLHEINZ STOCKHAUSEN

22 Ağustos 1928 tarihinde Mödrath, Köln’de doğan Alman bestecisidir. Belki de hiç bir besteci yeni müziğe aşina olmayanların içindeki öfke ve hayreti Stockhausen kadar uyandırmamıştır. Aynı şekilde, belki de diğer bestecilerin hiçbirisi 1950 ve 1960’ların Avrupasın’da, Amerika Birleşik Devletleri’nde Cage’in yaptığı gibi, yeni müzikal akımların gelişiminde bu denli katkıda bulunmamıştır. 20. yüzyıldaki konumu Wagner’in 19. yüzyıldaki konumuyla karşılaştırılmıştır ve bu karşılaştırmada gerçek payı vardır. Wagner gibi Stockhausen’ın konumu da kullandığı alışılagelmedik ve tuhaf üslup anlaşıldıkça daha da saygınlık kazandı. Müzikal olgunluğu, Fransız besteci Messiaen’in yolunu açtığı dizisel müzikteki potansiyel ile ilgili buluşuna ve Messiaen’le yaptığı çalışmalara dayanır.

Stockhausen’ın oda orkestrası için Kontrapunto, Piyano Parçaları, Üflemeli Çalgılar Beşlisi gibi müzik bestelerinin yanısıra, teyp bandına kaydettiği elektronik müzik denemeleri de vardır: Elektronik Çalışmaları, Gençlik Şarkısı. 1952’den itibaren Alman müziğinde en ileri ucu temsil eden Stockhausen, savaş sonrasında genç okulun en önemli iki üç sanatçısından biri oldu. Deneylerini ve düzenlemelerini, yeni keşfedilen bir evrende, ses ve gürültünün sınırları içinde, olağanüstü bir cüretle geliştirdi: gürültüyü ses kalıbına soktu, müziğe boşlukta hareket kabiliyeti sağlayan bir çeşit tabii stereofoniden yararlanarak müzik seslerine yeni boyutlar verdi. Bu teknik Raummusik adını almıştır. Elektronik sesleri ve raslantı fikrini sonuna kadar zorlaması göz önünde tutulursa, Stockhausen’a çağımızdaki yenilik imkanlarını şimdilik tüketmiş olanlardan biri gözüyle bakılabilir.

Stockhausen, dizisel müzik akımını benimseyenlerin Almanya’daki, hatta tüm Avrupa’daki öncüsü sayılır. “Total Dizisellik” olarak da bilinen bu diziselliğin özü sadece 12-ses bestecilerinin benimsediği gibi notalardaki perdelerin rasyonal, emredici, kurucu çizgi ve sitemlerle organize edilmesine değil, ay...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.