abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders mahalle metallerin saflaştırılması 29 ekim önemi atatürkün bilime verdiği önem bulmaca çeşitleri orantılama futbol diziliş ve sistemleri bozdağ güldürü ferdî allem dehşetli sebatlı arz soruşturma sefillik ışın etkin izmler geleneksel meslekler göze yasa sözcüsü salto atmak iktisadî atom bombanın etkileri reçine yağı fiziksel kimya haraç ay dönümü kolera halit fahri ozansoy amme vatan sevgisi marx da yahudi sorunu örgütçü microprocessors grip genelleme nedir kopuz hemofil 15 yaşında bir kaptan kitab özeti küresel bilişim sistemleri atatürkün düşünme sistemi ve ilkeleri bütünleyici ilk teşrin böbrek 0372 ataturk ve turk tarıhı gürcüce dunya folklor kurumlari... galvanizli ehliyet kitabı nema batılılaşma süreci tepi amilâz bahce mobilyaları hak ve ozgurlukler edebiyat lise 1 paslanma karbonhidrad sürekli döküm ingilterenin emelleri garantilemek baz nerde bulunur besi performans türkçe yıl sonu zümre süleyman çelebi mevlid ışık bir enerji midir dünyanın coğrafyası değişir beden eğitimi öğretmenleri steril sosyal bilgiler müfredat değerlendirme 29 ekim cumhuriyet şiirleri sivil savunma kolu raporu çevremizdeki doğal güzellikler işlemler yönetimi desteleme kurumsal yönetim bölge nedir izmirdeki liseler dul kalmak sedefli eşek arısı fransız heykeller porto mıs otobüs pvc üretimi reform ve rönesans 0432 5 8 lik nota mesabe plastik çizim pars elastikiyet adam içine çıkmak filigranlı fren balatalarının pazarlama staj raporu


KARLHEINZ STOCKHAUSEN


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 2 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 164401 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

KARLHEINZ STOCKHAUSEN

22 Ağustos 1928 tarihinde Mödrath, Köln’de doğan Alman bestecisidir. Belki de hiç bir besteci yeni müziğe aşina olmayanların içindeki öfke ve hayreti Stockhausen kadar uyandırmamıştır. Aynı şekilde, belki de diğer bestecilerin hiçbirisi 1950 ve 1960’ların Avrupasın’da, Amerika Birleşik Devletleri’nde Cage’in yaptığı gibi, yeni müzikal akımların gelişiminde bu denli katkıda bulunmamıştır. 20. yüzyıldaki konumu Wagner’in 19. yüzyıldaki konumuyla karşılaştırılmıştır ve bu karşılaştırmada gerçek payı vardır. Wagner gibi Stockhausen’ın konumu da kullandığı alışılagelmedik ve tuhaf üslup anlaşıldıkça daha da saygınlık kazandı. Müzikal olgunluğu, Fransız besteci Messiaen’in yolunu açtığı dizisel müzikteki potansiyel ile ilgili buluşuna ve Messiaen’le yaptığı çalışmalara dayanır.

Stockhausen’ın oda orkestrası için Kontrapunto, Piyano Parçaları, Üflemeli Çalgılar Beşlisi gibi müzik bestelerinin yanısıra, teyp bandına kaydettiği elektronik müzik denemeleri de vardır: Elektronik Çalışmaları, Gençlik Şarkısı. 1952’den itibaren Alman müziğinde en ileri ucu temsil eden Stockhausen, savaş sonrasında genç okulun en önemli iki üç sanatçısından biri oldu. Deneylerini ve düzenlemelerini, yeni keşfedilen bir evrende, ses ve gürültünün sınırları içinde, olağanüstü bir cüretle geliştirdi: gürültüyü ses kalıbına soktu, müziğe boşlukta hareket kabiliyeti sağlayan bir çeşit tabii stereofoniden yararlanarak müzik seslerine yeni boyutlar verdi. Bu teknik Raummusik adını almıştır. Elektronik sesleri ve raslantı fikrini sonuna kadar zorlaması göz önünde tutulursa, Stockhausen’a çağımızdaki yenilik imkanlarını şimdilik tüketmiş olanlardan biri gözüyle bakılabilir.

Stockhausen, dizisel müzik akımını benimseyenlerin Almanya’daki, hatta tüm Avrupa’daki öncüsü sayılır. “Total Dizisellik” olarak da bilinen bu diziselliğin özü sadece 12-ses bestecilerinin benimsediği gibi notalardaki perdelerin rasyonal, emredici, kurucu çizgi ve sitemlerle organize edilmesine değil, ay...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.