abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders makina programı sismograf okuma kuralları varaka bugday cesitleri ışımak amatör 1.dünya savaşı sona ermesi atom ve atomun yapısı 61 82 anayasa gümül tasalanma asimetrik bilgi 7. sınıf açılar dili yatkın adını taşımak akraba ile ilgili tekir tarife tercih robotu iç ticaret türkiyede medya makra çoklu kullanıcı 19 mayis moment nedir yol bel alem terminal hidrür mustafa kutlu kasacı turizm otel staj logaritma tarihi polis soruları okyanuslar kovma reyting kuvayi milliye hareketi cumhuriyet öncesi ve sonrası eğitim genel ölçek teşebbüs fazıl hüsnü dağlarca kaçık çok katlı pazarlama osmanlı hükümdarları müşkül hazır kapak muhasebe denetimi türleri nesnelci hoppaca dil sevgisi şiirleri cumhuriyet döneminde yapılan yenilikler kristal yapı emlak yönetimi biyomolekül atomla ilgili örnek yavuz fisyon tuncelinin çok göç verme nedeni damga vergisi toplumsal alanda yapılan yenilikler pierre-robin sendromu iddiacı filozoflar insan iç organlar resmi giyim ergonomi Tunuslu doğal afetler ve korunma yolları tedaş stajı yabancı bankaların paylaşmak ki o en güzel kamu yönetim bilgi sistemleri sarsıntısız çift küme embriyonun gelişimi inşaat matematik yağlama bölgelerimiz işletme yöneticiliği atatürk bizler için neler yaptı bilgisayar hakında haber amortisman çeşitleri eliptik demir almak define arama hemşirelik bakım planı fatih ilçesi güç sistemleri gölgeler ve özellikleri mülakat soruları top 100 v.u.k kanunu göre defter esir beydabanin eserleri disk hastalığı iletisim ve insan ilişkileri power point sunu fırça anlatım öss soruları


CİTİZEN KANE


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 9 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 20794 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

Citizen Kane Filmin başında ekranda tel örgüler görürüz.Kamera tel örgülerin üzerinden yükselir.Ardından bir sonraki sahneye geçilir.Çerçevenin sol köşesinde demir parmaklıklı bir kapı görürüz.Bunu takip eden bir kaç sahneye mixlerle geçilir.Sonunda daha önce bize gösterilen büyük bir şatonun içine gireriz.Ardından bir sonraki çekimde kar yağmaktadır.Sanki kamera odadan çıkmış dışarıdadır.Ardından bir kulübe görürüz.Kamera hızlı bir şekilde zoom out yapar.Sonuçta bu yağan karın ve kulübenin bir cam küre içindeki maket olduğunu görürüz. Odanın içinde Kane’i yatarken gördüğümüzde oldukça zayıf bir aydınlatma kullanılmıştır.Kane’in yatağının arkasındaki bir pencereden giren ışık arka fonu aydınlatmasına rağmen çerçevenin önü göreceli olarak karanlıktır.Aslında mekanlarda yaratılan bu loş ortamları filmin ilerleyen birçok sahnesinde görmeye devam edeceğiz.Bu tür bir aydınlatma gerçekte Welles’in psikolojik bir incelemenin var olduğunu söyleyebileceğimiz filminde bu psikolojinin görselleştirilmesinde oldukça etkili olmuştur.Aydınlatmanın dışında dikkat çeken bir diğer konu filmde anlatım tekniği olarak Flashback’lere yer verilmesidir.Filmde kısa bir giriş ve altı geriye dönüşle yer verilmiştir.İlk başta Kane’in ölümünü gösteren bir haber filmi diğerleri ise Kane’i tanıyan insanların söyledikleri verilmektedir.Filmdeki bu anlatımın bir kaç özelliği vardır.Herşeyden önce Welles, Kane’i anlatırken kendini ortadan siliyor, taraf tutmuyor, nesnel davranıyor, değişik insanların gözünden, bazen birbiriyle çelişen davranışlarıyla kahramanını ortaya koyuyor.(Özön , 1965, sf:21)Bu sayede yönetmenimiz yargıyı izleyiciye bırakıyor.Fakat bu flashback’lerde tarih sırasına uyulmuyor.Yani karşımızda alışıla gelmişten farklı geri dönüşler vardır.Çünkü genelde yapılan bu geri dönüşlerde geriye dönüldükten sonra tarih sırasının varlığından söz edebiliriz.Yurttaş Kane’ de ise flashbacklerin sıralanışı tarih sırasından ziyade dramatik yapının varlığını dahada güçlendiren bir şekildedir.Bu geri dönüşlerde Kane’i tanıyan insanların anlattıkları canlandıtrılır.Filmde dikkat çeken bir diğer taraf ise alan derinliğinin çok iyi kullanılmasıdır.Görüntü alanı içinde herşeyi en önden en arkaya net bir şekilde görmekteyiz. Bu derinlikle gerçek yaşamda olduğu gibi görülen her şey tüm boyutlarıyla kavranmakta ve bu derinliğin içinde olup biten bir çok şey arasında seçim yapma fırsatı yaratılmaktadır.Bu sayede de yönetmenin önde, arkada ve dipteki varlık ve eşyalar üzerine izleyicinin dikkatini çekmek için ayrı ayrı çekimler yapmasına da gerek kalmamıştır.Bunun sonunda da filmd... - Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.