abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders pierre-robin sendromu direnclerin kullanim amaclari 5 sici sınıf ödevleri şirketler tarihi gemi inşa muaşaka sırıtkan sancı otu dijital kale özet takat otomatik vites bilgileri 1810 1820 osmanlı rus savaşları ahlak sureleri fotoğraf çözümleme 17. yy. osmanlı devleti mum ampul doğal unsur 18 yüzyıl peygamber efendimizin ahlakı yaşatma şahlanma denklem sistemi karesi kaloriferci harf devrimi ticari işletme kimyasal oksidasyon çatışma çözümleri müstebit endişelenme bursa daki anadolu liseleri bilezikli asenkron motorlar ekonomi ve iş idaresi kopyalama galile kimdir basketbolda antrenmanı Sinolog karı ağızlı muallim dadaoğlu tutulma kediler ayni yilda kac kere hamile kalabilir anneme mektup besinleri mikroskobik canlıların vatanımız menon kimya bilimi alis harikalar seçil deren suskunluk kile düzen talik mızıkçı kimya konuları beşiktaş üretim yönetimi ödevi atalarımız ve yurdumuz kelimenin kökü üç silahşör makina teknolojileri adıge isimleri asitler ve bazların açıklanması apolet müzikte doku ileride ışımak iktifa tunceli göçleri kodaman mukaddeme pek pek sulhsever kadir has trafik kazalari ve nedenleri kaynak perakende ve toptan satış öz odun ezop masalları iktisadiyat barbaros lisesi alan matematik büyük excel makro bihter çeviklik nedir ağırlık özkütle mekanik kumanda sistemleri silikatlar derlemek 6 lı piriz şahitlik yoldan kalmak görüş tarzı süngerleşme Merkür 2. mahmut döneminde yapılan yenilikler hacim nedir yemen ve hicaz charles dickens hard times


ÇOCUK EDEBİYATINDA TİYATRO VE DRAMATİZASYON


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 6 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 56302 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

ÇOCUK EDEBİYATINDA TİYATRO VE DRAMATİZASYON Bir öyküyü sahne olarak ayrılmış bir yerde oyuncuların söz ve hareketleriyle canlandırma sanatına tiyatro denir. Çoğu zaman yazılı bir metne dayansa da tek öğesi edebiyat değildir. Temsilin gerçekleşebilmesi için oyunculuk sahne düzeni, dekor, kostüm, aydınlatma bazen de müzik ve dans gibi öğelere gerek vardır. Tiyatro da başka sanatlar gibi dinsel törenlerden doğmuş, sonra dinden bağımsızlaşarak sanatlaşmıştır. Kökeninde ilkel insanın doğa olaylarını kendi bedensel hareketleriyle simgesel olarak temsil etme çabaları yatar. Avrupa’da üst peliotik çağdan kalma mağara resimlerinde ellerine ve yüzlerine hayvan postları geçirmiş insanların ritmik hareketler yaptığı görülmektedir. Bunlar maske ve kostüm kullanımının dolayısıyla tiyatronun ilk örneği sayılabilir. Bazı başka kurumlara göre ise tiyatronun kaynağı şamanist inançlardı. Şamanist törenlerinin özelliği izleyici veya katılımcılara tanrısal gücün simgesi yerine kendisini göstermesiydi. Tiyatro bugünde kökenindeki bu iki eğilimin izini taşır. Bir yanda doğa güçlerini simgesel canlandırma, temsil etme işlevi öte yanda doğa üstü güçlerin görünmesine aracılık etme işlevi, doğaya öykünme kuramına göre tiyatronun en önemli öğesi kılık değiştirmeydi. Bu kişinin bir kalabalığa seslenirken ses tonunu değiştirmesinde bile görülebilir. Aristo’da tiyatroyu eylemin kendisi olarak değil eylemin taklidi olarak tanımladı. Bütün klasik tiyatroda, doğalcılıkta ve Brecht’in epik tiyatrosunda tiyatronun bu simgeleştirici işlevi ön plana çıkar. Geleneksel Türk Tiyatrosu : Batılılaşma öncesi Türk kültürünün tiyatrosudur. İslami yaşam ilkelerine, esnaf loncalarının ve sarayın yönlendirmeleriyle biçimlenen geleneksel kültürün içindeki köylü ve halk tiyatrosu türlerini kapsar köylerde oynanan seyirlik oyunlar dışında kalan halk tiyatrosu genellikle kentlerde en çokta İstanbul’da gelişmiştir. Geleneksel Türk tiyatrosu kapsamı içinde meddah, kukla, karagöz, orta oyunu, çengi köçek, curcuna baz , hokkabaz, savaş oyunu gibi dramatik içerik taşıyan türlerin yanı sıra ustalık ve hüner gösterileri de yer alır.(cambaz, sihirbaz, tavşan oğlanları) Dramatik içerikli türlerden ahlak dersi vermesi de istenir. Toplumsal sorunlara dolaylı yollardan genellemelerle, soyutlamalarla yaklaşılır. Kişiler klişeleşmiş tavır özellikleriyle gösterilir. Oyunlar yazılı metinlere dayanmaksızın belli bir kanamayı izleyen ustalaşmış oyuncuların doğaçlama becerileri ile geliştirilir. Geleneksel Türk tiyatrosunun dramatik içerikli türlerinde taklit başlıca çatışma ve kişileştirme yöntemi olarak kullanılır. Oyuncunun başarısı taklit yapmadaki ustalığı ile ölçülür. Meddah hikayeleri dışındaki kukla karagöz ve ortaoyununda oyunlar iki eksen kişi üzerinde kurulur. Bunlar kuklada efendi ve ibiş karagözde karagöz ve Hacivat, ortaoyununda kavuklu ve Pişekar adlarını alır. Oyunlarda söz komiği ağırlıktadı... - Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.